maandag 18 november 2013

That blue moon coat again

31 December 2009 had ik het idee een jas te maken. Een warme, zachte jas om mijn te beschermen tegen kou en ander onheil tijdens meditaties. Omdat het op die dag blauwe maan was noemde ik hem ook zo, mijn blue moon coat. Ik heb een aantal stukken geborduurd, die er later op bevestigd zouden worden en daarbij bleef het. Jammer........maar nu ben ik weer begonnen. Hierboven zie je de 2e maan, het moeten er 13 worden.
Decembre 31 2009 i wanted to make a coat to use for meditation and to protect me from cold and other evils. I started it but after a while forgot about it. Now i've started again. Above the last and beneat the first moon.
Dit is de 1e, nu dus bijna 4 jaar oud.
Deze laatste maan is niet voor op de jas, die had een andere reden.
This last moon is not for the coat. I made it as there was the earthquake in Japan, now i'm very angry because of the cruelty in Taiji.
Ik heb nog een aantal andere panelen klaar dus de 13 manen klaar zijn kan ik de jas in elkaar zetten.
Eens wil ik hem toch dragen.
En hieronder zie je mijn Venus...................helpt mij altijd met borduren maar hier lag ze te slapen dus kon ik haar even tekenen.
I made other panels too so when those 13 moons are ready i can finish the coat. Here is my little Venus, always around to help me stitching but because she was asleep i could draw her.






4 opmerkingen:

  1. ik ben curieusss hoe de jas er gaat uitzien, martine, als al de (maan)puzzeltjes op zijn plaats vallen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie schets van Venus. Zij wacht geduldig op de 'blue moon coat' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat kan je mooi tekenen Martine!

    en 13 manen...wat worden ze mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie hier een tweede capaciteit van jou buiten naald en draad: tekenen
    hoeveel talent
    sluimert daar nog latent

    BeantwoordenVerwijderen