woensdag 25 september 2013

Herfst

Herfst heet deze tijd van het jaar officieel. Voor mij zijn het dagen die niet kunnen beslissen wat ze willen. Dikke sokken aan als ik 's morgens opsta, met koffie in de zon en vroeg in de middag wordt het alweer koel. En toch hou ik van deze tijd. Kijk, ik heb massa's appels gekregen van een lieve vriendin waar de oogst overdadig was. De taart kan ik niet laten zien want die is op maar ik laat jullie wel het mooie pentagram zien........
ja het is vooral in de herfst en lente dat ik de Godin overal zie.
Ik was een paar dagen weg.....richting onze hoofdstad en heb kostbare tijd doorgebracht met lieve vriendinnen en gewerkt met hun. Ik was zo geconcentreerd bezig dat ik geen enkele foto gemaakt hebt, daarom maar een printje van de dag daarvoor,
gemaakt met een ander herfstjuweel...........notensap
As you can see this is all about autumn. Harvesting apples and walnuts and ofcourse dyeing with them. Yes i made applepie but it was eaten before i could make pictures. Sorry.........thats for next year!


8 opmerkingen:

  1. het mooie werkje van de dag ervoor was voorspellend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedere dag, week, jaargetijde heeft zijn eigen schatten. Mooi verhaal, Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Martine, de herfst mooi in woord en beeld gebracht
    jammer van die taart....
    maar de herfst heeft nog het nodige te goed
    waar je mee werken mag
    ik wens je een fijne herfstdag
    de kleuren de zon er is nog zo veel te genieten
    een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah, heerlijk appeltaart! Wij hebben hier een appeltaartboom in de tuin. Er wordt elke herfst met smacht gewacht tot de appels rijp zijn :) Ja, die herfst toch, he. Twijfel al om. Oogsten en naar binnen keren, warm inpakken en toch weer in de middag met de jas open van de zonnestralen genieten. Prachtig het pentagram in de appel. Ik wens je een heerlijke herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het was een dierbare ontmoeting. Helaas kwamen we tijd tekort om het over het najaar te hebben. Mijn favoriete jaargetijde waarin -reeds een leven lang- de meest wonderbaarlijke hoogte- en dieptepunten plaatsvinden. Van geboorte/ver-liefd-zijn tot scheiden/dood. Herfst de tijd van de vergankelijkheid met zijn stormen, nevelen en vlagen en een mooi scala aan kleur(en).

    ***

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Martine, je schrijft maar toch?
    Een herfst groetje
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Christiene, de herfst vind ik mooi maar kan niet zonder de zon.....dan word ik zo down!

      Verwijderen
  7. Martine ik wens je een gezellig
    en voor al een zonnig weekend....
    Een groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen