woensdag 10 oktober 2012

De vrije akker

As i took this foto one week ago it was raining........today i took a similar and we had gorgeous sunshine. How wonderful this autum is, i enjoy it.
There's a place nearby its called, de vrije akker wich means ...... the free field. A place where i feel very free, out in the weather, no matter warm, cold or rainy.
Two young women run this field. They work it and i'm one of the lucky ones who may earn their vegetables, herbs and flowers there.I show a few pics of the free field where i made autumwreaths this afternoon with children and their moms............


Een tot soms twee keer in de week kom ik hier op de vrije akker om groenten, kruiden en bloemen te plukken en begrijp helemaal niet dat het er zo rustig is. Soms ben ik de enige die oogst en geniet. Voor mij is het een paradijs. Nu ben ik als veganist natuurlijk helemaal verzot op biologische groente maar dat is het niet alleen. De natuur is hier zo puur en ik verdenk de lucht ervan dat ze schoner is dan ergens anders, in ieder geval schoner dan in mijn stad en het lijkt alsof overal rondom mij  de schilderijen opgestapeld liggen. Het is hier zo mooi, ik vind het onbeschrijflijk. Iedereen in een omtrek van zeg maar 15 km en van schoon voedsel houdt zou hier moeten komen oogsten.  hier is de link.
Vanmiddag maakten we kransen met van alles wat de vrije akker geeft in de herfst


5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een fantastisch initiatief !
    en wat een leuke plek !
    ik zou zo zeggen: geniet van je oogst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De moeder van een vriendin van mij heeft ook een dergelijke tuin. Ik kan daarom helemaal begrijpen hoe heerlijk het is. Ik hoop dat er meer mensen gaan komen, maar ook weer niet teveel ;-)
    Groeten van Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In alle opzichten lijkt het een heerlijke plek te zijn. Een heel bijzonder initiatief.
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn al jaren vegetariƫrs, ik ben even mijn licht gaan opsteken wat veganisme allemaal inhoud. Vrij ingewikkelde bedoening, het lijkt me bijna religieus. Nooit geen campari meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen