woensdag 11 juli 2012

she went away........

very softly she blew her beautiful soul to the wind and we are going to bury her body in 
Mother Earth as she wanted it. I made this foto of Kiky three years ago as we had our last sistersday. Shortly after she got sick, the tumor in her brain was formed as a star.........the star she was.
She was a very special woman, an artist, translater,  friend of humans, animals and especially nature. She translated the 13 original clanmothers of Jamie Sams and held workshops in her tipi and paradise garden on this theme for years. I was happy to join and learn from my sister. She went away this morning and i dont know how it feels to live on without her...............

Ooit hoorde ik iemand zeggen: de besten gaan het eerst en zo voelt dat  nu ook. Vanmorgen overleed mijn lieve zusje Kiky en ze was pas 62.  Ze was net gestopt met haar creatieve werk bij bejaarden om meer tijd te hebben voor haar leven in de natuur met haar jarenlange geliefde echte/vriend. Zij leerde de kinderen op de kinderboerderij hoe dat is met de natuur. En niet enkel kinderen, ook volwassenen werden wijzer van haar lessen/voorbeelden. Zij wilde ook meer tijd hebben voor haar kunst .........alle 13 clanmoeders heeft ze uitgebeeld in vilt en wilde daarmee verder. Zij heeft mij eindeloos veel verhaaltjes verteld waarnaar ik meestal luisterde maar die ik nooit meer vergeet.
Van vilt en zijde maakte zij de meest fantastische sprookjeskleding die mensen die haar weblog het schildpadontmoetingshuis nog kennen, zich wel zullen herinneren. Een heel bijzondere jurk was volgens haar veel te opvallend, die kon ze niet dragen.
Morgen zal ik haar die aantrekken dan kan ze die eeuwig dragen/althans, zolang de natuur dat toelaat.
Verder leven zonder Kiky dat zal wel gaan maar ik weet nog niet  hoe.....................




21 opmerkingen:

  1. I'm so sorry to hear that. Sending you a big hug and healing to your soul martine, Blessed be her memory.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het leven ademt stil
    en stiller nog
    waar lijden is
    dat geen geluid verdraagt

    Liefs Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. so sorry marine-what pain you are feeling. she seems ever present in your memory and that beautiful photograph...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. thinking of you. so sorry for your loss.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat heb je heel mooi geschreven Martine, een echt eerbetoon. ik heb je zusje niet gekend en ik denk nu dat dat jammer is, lieve groeten Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Martine het is zoals ik al eerder schreef, zou je graag even willen vasthouden. Wat vreselijk vind ik het. Zo een speciaal iemand te moeten missen, voor jou maar ook voor iedereen om haar heen. Wat een ogen heeft ze, haar blik komt erg 'binnen'. Alle liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Martine, wat erg ! Ik voel zo met je mee !
    Je kan aan haar ogen zien dat ze een hele bijzondere, liefdevolle vrouw was.
    Hoe wonderlijk mooi is het, dat je een deel van je leven met zo'n prachtige zus hebt mogen delen .
    Moge zij in alle vrede rusten.
    Ik wens je zeer veel sterkte toe om dit verlies te dragen.
    Lieve groeten, Marylene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Martine,
    Wat kan ik zeggen om je te troosten? Vorig jaar vertelde je me al over je bijzondere zus en de speciale band die jullie hadden. Een bijzonder, mooi en verdrietig relaas. Door jouw verhaal zal ik me de blauwe ogen van Kiki altijd blijven herinneren. Ook jij kunt mooi vertellen! Door jouw verhalen zal Kiki altijd bij ons blijven.
    Ik wens je veel sterkte en mooie herinneringen.
    Dikke knuffel, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Martine, I am so sorry to hear... Sending you lots of love and strength. Hold on tight to those beautiful memories of your sister Kiki, memories that no one can steal. Lieve groeten, Mady x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kiky zal voor altijd in mijn gedachten zijn.

    ik heb een héél bijzondere ontmoeting met haar gehad.
    heel veel sterkte, met het verwerken van haar overlijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Martine, die ogen, jij, jouw ogen laten haar kijken, liefde!
    Voor altijd
    in dat heel speciale plekje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. so sorry for your loss. i lost my sister last year... so i know what it is like. i send you loving light and healing for this difficult passage.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Martine
    Wat moet ik nog toevoegen aan al die woorden die hierboven al zijn gezegd.....
    Een zus verliezen...als ik er aan denk krijg ik kippevel.
    Ik heb haar blog wel eens gelezen en gezien dat ze mooie dingen maakte. Volgens mij staat de jurk die jij bedoeld ook op een foto! Hij is prachtig.
    Heel veel sterkte wens ik je en van mij een hele lange, warme omhelzing lieverd!-X-

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Martine,heel veel sterkte met het verlies van je zuster.
    mooi dat ze van jou de jurk aan krijgt,die je zus te mooi vond.
    In gedachten zal ze altijd bij je zijn.
    Lieve Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gemis.
    Veel sterkte en kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh lieve Martine, wat erg. Ik wens je heel veel kracht, sterkte, en licht om het verlies van jouw zusje een plekje te kunnen geven. Ik denk aan je. Veel liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik las het bericht bij felting your soul.

    Schildpadontmoetingshuis ja die weblog kan ik me herinneren. Ik ben er een paar keer geweest gewoon om te lezen. Haar blauwe ogen vallen je meteen op. Heldere, blauwe ogen.

    Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjee Martine - gecondoleerd - mooi mens zeg en denk dat zij haar pad daar wel vervolgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat erg Martine. Ik schrik hier van. Ik ben zelf 63 en net 1 week met pre pensioen. Wat oneerlijk is dit voor haar. Ze moet zich net als ik gevoeld hebben. Vol verwachtingen voor de toekomst.
    Wat een prachtige, lichtgevende ogen heeft ze.
    Ik weet niet wat ik zeggen moet om je te troosten, ik vind het heel erg. Voor haar, maar ook voor jou. Ik wens je heel veel sterkte en denk maar veel aan haar. Want ze lijkt me echt een schat op aarde geweest.
    Liefs van Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Martine,

    nogmaals heel veel sterkte met dit verlies. de jurk voor haar laatste reis is prachtig en je ontroert me met je lieve posts over je zusje.
    Je schreef dat ze een gevelugeld hart heeft, daarom voor jou deze hopelijk troostrijke woorden:
    .... en ik voel je vleugels reeds verzwinden
    naar het land dat grenzeloosheid heet.......
    Bertus Aafjes
    xoxo en heel veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen