zondag 4 maart 2012

All kinds of stitching

although i have been stitching a lot lately  there's much  more to do on the Goddess cloth. This is the way i'm working on it. On felted pieces i stitch different kinds of textiles. Silk, cotton linnen or gauze. Then it goes in the dyepot and later its stitched again.

Only one finished piece i'll show here.......
this one is in the make
here's the stitching on the inside
above you see the yarn i use for stitching. a beautiful mixture of 70% silk and 30% cotton from Australian Beautiful Silks. It comes in creamcolor but i put a handful in every dyebath i make and so i have all colors to stitch with.

Eigenlijk is het wel jammer dat ik nog niets van mijn werk kan laten zien omdat ik er al zo lang mee bezig ben, maar toch, een klein beetje dan. Het gaat als volgt: ik maak vilten lappen die ik met allerlei verschillende stofjes erop borduur. Dan worden ze geverfd en straks weer aan elkaar geborduurd.

16 opmerkingen:

  1. Ook al zien we stukjes en beetjes, het ziet allemaal prachtig uit Martine,leuk dat je ons in spanning houd :)
    groetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die stukjes en verrassingspakketjes zien er bijzonder uit, martine maar ik ben toch curieusss hoe die puzzel in zijn geheel eruit gaat zien! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit, ben benieuwd voor het geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. you are getting very intense colours, so beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo wat leuk lieve Martine, blij dat je weer boven water kwam en dan nog met zo'n mooi ogend blog dat lekker snel oplaadt bovendien. Ik heb je prachtig werk en je lieve commentaren gemist en ik hoop dan ook dat je hier verder zal gaan met het tonen van al dat kleurrijk creaties waar jij kampioen in bent!
    OT: wil je in je profiel-pagina wel dit blog als te bezoeken aangeven, ik kwam weer maar eens bij die vervelende weblog terecht...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel spannend om dit te volgen heb je zelf al een compleet beeld van het resultaat of laat je het aan het toeval over
    wat ik nu zie is al heel mooi
    heel veel plezier met het maken van dit werkstuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Martine, leuk om even in je geheime keuken te mogen kijken. Ik vind die ingepakte rollades van stof er altijd zo grappig uitzien. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Martine,het is bijna net als koken een beetje van dit en een beetje dat
    alleen wij moeten iets langer wachten hoe het smaakt.
    Ik wacht op de verassing.........jou kunst stuk.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. (Hè, hè, ik heb je weer gevonden .... Ik was je een poos kwijt maar snap nu waarom! wel een beetje lastig lettertypje met die e's die op c's lijken)
    Mooi gestikt Martine, met mooie draadjes! Ben erg benieuwd naar het geheel ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The whole process of making a Goddess cloth seems very magical to me!
    The use of silks, different fabrics and colour dyes is totally beautiful. I like how you keep giving us a sneak preview of the process, it makes it even more intriguing.
    Please let me know on facebook when you show the completed cloth. I don't want to miss seeing the finished piece. Sometimes I miss seeing new blog posts.
    Have a lovely week!
    Jo and Zigsa Cat. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. een godinnen kleed, ja dat spreekt me erg aan. Het wordt mooi martine, ik zie intense moeder aarde kleuren. Mooi dat jij je zo weet te verbinden met haar.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De stukjes die je al laat zien, inspireren en maken me nieuwsgierig naar het eindresultaat. Een Godinnenkleed.... dat laat de fantasie de vrije loop, prachtig!
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Martine,
    Eindelijk kom ik je weer tegen, en daar ben ik blij mee.
    En ik zie wel dat je nog steeds mooie spullen maakt.
    Maak het goed hé en geniet van de lente..!!

    BeantwoordenVerwijderen